Stílusosan és elegánsan – csakúgy, mint az RTL-en futó Cápák között című műsorban láthatjuk – jelent meg az interjúnkon Balogh Levente, a XI. kerületi Vízangyal Health & Beauty Centerben. Merthogy a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő üzletember 2021-ben – megvalósítva régi nagy álmát -, belevágott a szépségiparba. Nem csoda, hiszen adott volt egy kiváló minőségű ásványvíz, amely minden Vízangyal termék alapja. De miért is vágyik egy férfi a kozmetikumok világába? Erről is beszélgettünk a Cápával.
Szerző: JZs
Férfiként hogyan csöppent bele a szépségiparba?
Bennem ez már nagyon régen megfogalmazódott. Mindig is hittem abban, hogy ez a kiváló ásványvíz többre hivatott, vágyat éreztem arra, hogy más szegmensben is kipróbáljam. Hozzáteszem, 10-13 évvel ezelőtt volt is egy próbálkozásunk. Akkor nem kereskedelmi, hanem promóciós jelleggel kijöttünk néhány kozmetikai termékkel, hogy megmutassuk, másra is alkalmas a Szentkirályi. Volt arcpermetünk és testápolónk, Szentikirályi név alatt futott. Különösebben nagy erőfeszítést nem tettünk bele, mégis nagy sikere volt. Ez megalapozta azt a meggyőződésemet, hogy helye van a piacon. De a gyártása akkor technikai okok miatt leállt. Mostanra lett újra olyan lehetőség, hogy Magyarországon tudjuk gyártatni.
Ha egyszer már jól futott Szentikirályi néven, miért változtatott?
Azt így utólag már tudom, hogy hiba volt egy szépségipari terméket élelmiszeripari termék nevével futtatni. Mivel a Vízangyal már nem ismeretlen az ásványvízfogyasztók körében, hiszen lassan 10 éve albrandje a Szentkirályinak, ezért adott volt. Ráadásul szempont volt az is, hogy utaljon a nagy márka nevére.
Csak lakossági felhasználásra készülnek a termékek, vagy kozmetikákban is találkozhatunk vele?
A cél az volt, hogy széles körben elérhető legyen, ennek megfelelően több „lába” is van. Az első a retail, azaz a lakossági vonal, amelynek termékeit bő egy éve megtalálhatják a drogériák és nagyobb áruházláncok polcain. Ezek magas minőségű termékek hozzáférhető áron. Február közepén kerül forgalomba a Vízangyal prémium, amely egyelőre hat termékkel debütál. A prémium termékek a teljes arcápolási rutint lefedik, a sminkeltávolítástól a hidratálásig. A hat termék között megtalálható három különböző arcszérum, egy toner, valamint két arclemosó, amelyek így teljes szépségápolási rutint kínálnak a vásárlóknak. De a fejlesztések folyamatosan zajlanak, az elkövetkező időszakban pedig újabb termékek bevezetésére készülünk: hamarosan megjelenik a Vízangyal professional, amellyel a szalonokban végzik majd a kozmetikusok a kezeléseket.
Ezek szerint találunk még szalont máshol is?
Igen, hamarosan nyílik Kecskeméten egy, de további bővülést is tervezünk.
Ön mennyire ásta bele magát a termékek fejlesztésébe és készítésébe?
Nagy szerencsém van, mert nagyon ügyes kolléganőim vannak, jó csapatot sikerült összeállítani. A termékek fejlesztésében Dr. Pallagi Edina gyógyszerész is részt vett, akit a Cápák között műsorban ismertem meg. Én a kreatív marketingben és a minőségellenőrzésben veszek leginkább részt. A kozmetikumok világában nem vagyok otthon, de nyitott vagyok mindenre. Ugyanúgy, ahogy a számítástechnikához sem értettem, de azt is meg kellett tanulni.
Létezik a hazai piacon más ásványvíz alapú kozmetikum?
Nem tudok róla, de még a világon sem nagyon van. Ez is a termékeink egyediségét bizonyítja. Főként termálvíz alapú kozmetikumok kaphatóak a piacon.
Lesznek külön férfi szépségápolási termékek is?
Nagyon sokszor megkapom ezt a kérdést, de mi nem terveztünk külön női és férfi vonalat. Ezeket a termékeket bárki használhatja, amelyik illat éppen megtetszik neki. Nem árulok el nagy titkot, én is csak ezeket használom. Nagyon odafigyeltem arra, hogy csak természetes anyagokat dolgozzunk fel a gyártás során, tartósítószerek nélkül, hogy elkerüljük a bőrirritációt. Én korábban, más termékekkel már megjártam.
Önnek mi a napi rutinja?
Sokat edzek, sokszor mosok kezet, így kézkrémet is nagyon sokat használok, ezáltal mindenhová ki van készítve egy a környezetemben. Nemrég elkezdtem használni az arckrémet is, amikor a Cápák forgatása idején figyelmeztetett a sminkes, hogy ki van száradva az arcbőröm. Fürdéshez pedig a tusfürdőinket használom, ezeket a változatosság kedvéért mindig váltogatom.
Nekem a zöld a kedvencem, Önnek melyik?
Képzelje, éppen a zöld fogy a legkevésbé, mert állítólag nem szeretik az emberek, pedig az egyik legjobb összetételű termékünk. Én is nagyon kedvelem, bár nekem mindegyik a kedvencem.
Terveznek bővítést?
Igen, egy újabb „láb” csatlakozott a termékcsaládhoz, a baba-vonal, azaz a Vízangyalka. Jelenleg két kiszerelésben kapható, sampon és babafürdető, de idén jelenik meg a popsikrém ésa testápoló is.
Elég zűrös helyzetben léptek a piacra, a Covid közben, a válság közepén…
Az az igazság, hogy ha foglalkoznék a piaci környezettel, akkor soha, semmibe nem kezdenék bele. Az élelmiszer egyébként válságok idején jól teljesít. Bár azt kell mondjam, hogy ez az első válság, amikor az élelmiszer kiskereskedelem is 16 százalékot visszaesett. Ezen belül viszont a Szentkirályi erősödött. Probléma mindig van, de haladni kell. Ha arra vár az ember, hogy minden ideális legyen, akkor soha nem indul el.