„A gasztronómia és a kozmetika testvérterületek”

Szerző: WK

Mirelle, azaz Wessely Márta közel húsz éve ismert blogger. Az utóbbi években már nemcsak a gasztronómia, hanem a szépségápolás témakörébe is beleásta magát, és a rá jellemző alapossággal tárja fel a hatóanyagok, kezelések, krémek és szérumok titokzatos világát.

Miért kezdtél a gasztronómia után a szépségápolással foglalkozni újságíróként?

Nagyjából a negyvenes éveim legelején, a lányaim beértek az önálló kamaszkorba, hirtelen lett időm magamra és rájöttem, hogy a korábbi kismértékű megfelelési kényszerem is már a múlté. Elkezdtem nagyon tudatosan eldönteni, hogy mi vagyok én, mérlegre tettem sok-sok dolgot, tervet, az egész ruhatáram, majd úgy éreztem az énképem akkor lesz teljes, ha elkezdek végre azzal is sokkal céltudatosabban foglalkozni, ami korábban csak a marginális teremben jelent meg: a bőrömmel. Idővel kiderült, hogy az általam annyira kedvelt gasztronómia és a kozmetika testvérterületek, a feldolgozásuk mindenképp: rengeteg kutatómunkával jár, amiből az ember sokkal bölcsebben, sokkal kíváncsibban és sok mindent újrakeretezve tér vissza.

 

Hinta2

Melyik terület áll közel hozzád ezen belül?

Nagy híve vagyok a fitokozmetikumoknak. A „fűben-fában orvosság” elvét a gyerekek legkedvesebb doktor nénijétől tanultam meg, ő mindig szelíd, de hatékony módszerekkel gyógyította a lányokat, amelynek nyomán én is – amikor csak tehetem – természetes szert keresek a felmerülő problémák okainak és tüneteinek kezelésére. Ezt a természethez közeli, de komoly tudományos hátteret magáénak tudható területet nagyon erősnek érzem.

Kiknek írsz?

Magamnak. A saját korosztályomnak, az alattam levőknek, a lányaim révén a kamaszoknak, és a nálam idősebbeknek. Az olvasóim 88%-a nő, korelosztásban természetesen a saját korosztályom a legerősebb, de szép számmal képviselteti magát minden korcsoport.

Hogyan választasz terméket?

Sok esetben megtalálnak. A marketinges, termékfejlesztő vénám okán sokszor másképp fogom meg a termékeket, soha nem elégszem meg a felkészült kollégáim által írt profi sajtóanyagok kínálta támasszal, nem hiszek benne, hogy ennek az újraközlése egy szép „konzervfotóval” hitelessé tudja tenni a terméket és nem erodálna engem. Éppen ezért tesztelek, magam találom ki a koncepcióimat, amit egyeztetek a cégekkel, bennem születik meg mindig az a csíra, ami szárba szökkenve megadja az ívét a történetnek, amibe belesimul a termék. Mert történet kell. Történet nélkül nem vagyok én, az olvasók akkor csak egy katalógus lapozgatnak és nem az általam gondozott magazint „forgatják”.

Oriflame1

Inkább magyar vagy inkább külföldi?

Ebben nincs különbség: lehet kicsi vállalkozás, nagy múltú cég, nagyon örülök a magyaroknak és büszke vagyok az elért sikerere, szívesen támogatok most megjelenő márkákat és örömmel veszem, ha külföldi márkák, világcégek látnak bennem és a munkáimban annyi potenciált, hogy együtt dolgozhassunk.

Külön öröm, amikor a magyar leányvállalat megkeresése után az anyacég kéri el nemzetközi használatra a fotóimat.

A lányaid milyen termékekre kíváncsiak?

Zsófi egyértelműen a dekorkozmetikumok világában találja meg magát, neki remek pályát jelentene, ha profi sminkessé válna, addig mi porszívózzuk a csillámot a szőnyegből. Tényleg van érzéke és türelme hozzá, az én öt perces futós és a tíz perces kimenős sminkjeim se összetételüket, se kivitelezésüket tekintve sincsenek a kanyarban. Anna a krémek és eszközök világában mozog szívesebben, őt jobban izgatja a modern kozmetika mögötti technikai háttér és a napi szintű bőrápolás, az illatok közelebb állnak hozzá. Kézkrémből és parfümből tisztes gyűjteménnyel rendelkezik, minden időre és minden szezonra.

Mirelle2

Mennyire csajosak? 🙂

Nagyon csajosak és nagyon máshogyan, de így legalább nincs veszekedés a fürdőszobai termékpalettán, amiben az én dolgaim – több okból is – érinthetetlenek.

Mi a legfontosabb szerinted, amire mindig oda érdemes figyelni egy kamasznak?

A mérték. Ez minden irányból mérvadó. Annak idején, mikor kiskamaszok voltak, akkor rá kellett őket vezetni pár dologra, próbáltam mértékkel, jó alapokat adva. Ma már inkább a túlkapásokkal van néha gond, meg Zsófi esetében a sminkben alvással (nem, nem olvasta, amit erről írtam), míg Anna bőrének nagyon jót tenne egy könnyű kis esti rutin, de még nem látom, hogy rávette volna magát.

És mire egy negyvenes nőnek?

Anya szavaival élve: Arra, hogy ne menjen ki a formájából. Ne engedje el magát, lássa, érezze, hogy mikor mit kell lépni, de ne is essen át a ló túloldalára, azzal, hogy szépészeti kezelések bőségének hála egy tucat-arccal ébredve próbáljon meg húszévesnek tűnni. Annyi finom árnyalata van a szépségápolásnak, annyi jó eszköz, technika, alapanyag és szakember áll rendelkezésre, a velük való konzultáció, az önazonos változtatásokkal való megbékélés (hogy mégiscsak én nézzek vissza a tükörből) szerintem elengedhetetlen.

Bloggerként sokféle terméket kipróbálhattál. Volt-e aha élményed? És ha igen, mitől? És mi okoz csalódást?

Tényleg a tenyerén hordozott a sors ezekkel a termékekkel eddig, sok aha élményem volt, főleg az utóbbi években tapasztaltam meg számos termékkel kapcsolatban, hogy az agyonreklámozott kommersz kínálattól egy árfekvésében drágább, de összességében kifizetődőbb kozmetikum mennyire más eredményt ad. Aha élményt nyújtottak a koreai termékek, az olasz fitokozmetikumok, ahol külön csodálom a családi történeteket. Csalódni néhány dekorkozmetikumban csalódtam, ami közel nem biztosította azt a hatást, amit vártam volna, de itt is vannak újravevős termékek, amelyeket viszont szintén a partnereimnek köszönhetek.

Vagheggi2

Hogyan kell „szépen” öregedni?

Méltósággal, ízléssel, önszeretettel, sok-sok tanulással, elfogadással, de nem feladással. Felkészülten, nem elzárkózva semmitől. Anya 86 éves és rajta látom, hogy az ő korosztálya tud olyan idős lenni, akinek van tartása, aki csak egy kis púderrel az orrán hagyja el a lakását, de nem viszi túlzásba, mert érzi, hogy van egy pont, egy kor és egy helyzet, ahonnan nézve ez már visszás. Én bevállalósabb vagyok, meg a mi korosztályunk már nagyon más impulzusokkal, elvárásokkal körülvéve érik bele egy adott korba, de azt hiszem, mindig fel kell tenni a kérdést, hogy azzal, amit tervezek magamon változtatni, azzal még önmagam maradok-e.

Változott-e a szépségideálod, és ha igen, hogyan?

Egy letisztult, elegáns, de életteli irány, amit szeretnék útként magam előtt látni. Ha választhatnék Helen Mirren-ként öregednék meg, az orrom már megvan hozzá.

Milyen tartalmakra számíthatunk tőled a Webkozmetikán?

A kozmetika ezerarcú, gazdag világából hozok majd mindenféle érdekességet, a laikus lelkesedésével, nyitottságával, a blogger mesélőkedvével és az újságíró tényfeltáró alaposságával.

Wessely Márta blogja a mirelle.hu